Wanneer je van plan bent te werken aan de vindbaarheid van jouw website in Google, is het starten van een zoekwoordenonderzoek van groot belang. Zoekwoorden zijn de link tussen wat mensen zoeken in de zoekmachines en de informatie die jij aanbiedt op jouw website. “Keyword” is de letterlijke vertaling van “zoekwoord” in het Engels. Een keyword-analyse is dus precies hetzelfde als een zoekwoordenonderzoek. Soms bestaat een zoekwoord niet uit één, maar juist uit meerdere woorden, dit noemt men een zoekterm. Start je eigen gratis zoekwoordonderzoek nu!
Met de uitslag van je zoekwoordenonderzoek kun je:
- de content op je website optimaliseren
- beginnen met contentmarketing
- linkbuilding opstarten
- campagnes maken in bijvoorbeeld Google Ads
Verwerk de zoekwoorden uit je onderzoek in de content op je website
Wanneer je de zoekwoorden uit je onderzoek op een juiste manier verwerkt in de content op je website, spreek je precies de internetgebruikers aan die interesse hebben in jouw producten of diensten. Je komt hoger in de organische zoekresultaten te staan en je ontvangt meer bezoekers op je site. Wanneer je de juiste zoekwoorden hebt gekozen en je website goed ingericht is, zul je dus ook meer producten en diensten verkopen. Wil je weten hoe je met jouw zoekwoorden goede content kunt schrijven? Of wil je hulp inschakelen bij het schrijven van websiteteksten? Ga dan naar Schrijfhulpje.nl.
Gebruik je zoekwoordenonderzoek ook bij het linkbuilden
Om de stijging in de organische zoekresultaten nog een handje te helpen, kun je overwegen je zoekwoordonderzoek ook te gebruiken bij de linkbuilding van je website. Je zoekwoord is dan de ‘anchor’. De link achter de anchor is de pagina waarop jij wilt dat degene die erop klikt uitkomt. Als je bijvoorbeeld net als ik een marketingbureau hebt, dan zou het volgende een juiste anchor met achterliggende URL zijn: Online marketing diensten. Deze links probeer je vervolgens op zo veel mogelijk relevante websites te laten plaatsen. Indien je hulp nodig hebt bij het linkbuilden of meer informatie over linkbuilding wilt lezen, ga je naar Linkhulpje.nl.
De juiste zoekwoorden gebruiken in je SEA campagnes
Met de inzichten die je hebt verkregen door het zoekwoordenonderzoek te doen, kun je jouw campagnes structureren. Dit kunnen campagnes zijn bij Google Ads, maar ook via verschillende social media kanalen. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken, spendeer je jouw advertentiebudget zo optimaal mogelijk.